Canada5 - Reisverslag uit Vries, Nederland van gerritenmartina - WaarBenJij.nu Canada5 - Reisverslag uit Vries, Nederland van gerritenmartina - WaarBenJij.nu

Canada5

Door: G en M

04 Juni 2016 | Nederland, Vries

Bij Tofino zijn we neergestreken op campground Bella Pacifica. We hebben een uitgelezen plek: pal aan het strand. IJzeren bak voor het stoken van een vuur en een pak brandhout. Beetje sneu voor onze kritische volger Jos S, maar het eerste dat we waarnemen is niet de buurvrouw maar een school orka's die dwars voor ons langs zwemt, gevolgd door een school bootjes met toeschouwers. Martina laat haar kwarkje met fruit er zelfs voor staan. We hebben trouwens niet eens een buurvrouw, maar twee vriendelijke dikke kerels uit Calgary. Dik is hier trouwens heel gewoon. We doen het even rustig aan: lunchen, de camper een beetje opruimen, lezen, dagboeken bijwerken. De boog kan niet altijd gespannen zijn. Na een bezoek aan Tofino (toeristische boel) zijn we teruggegaan naar de oostkust van het eiland. Onderweg diverse excursies ondernomen waaronder een wandeling in een zeer exotisch bos vol ceders en douglassparren (hoogte soms wel 60 meter) en een bezoek aan een soort asiel voor ontheemde wilde dieren: beren, uilen, zeearenden. Daarna richting Campbell River waar we een vlucht met een postvliegtuigen in de planning hebben. De camping in Qualicum Beach is een oplichtersboel: 40 dollar, geen WiFi, het regent, de receptionist is een super-autist en we moeten potdomme ook nog douchemunten kopen. En alsof dat nog niet genoeg was: de klojo deed om 8 uur het sanitair op slot. Niks douche ondanks munten van een dollar per stuk. Idioot. De volgende camping is een stuk beter: Elk Campground bij Campbell River. Acties: een schitterende wandeling naar de Elk-Falls en een tocht met een watervliegtuig om op een aantal afgelegen eilanden post te bezorgen. Dit samen met twee andere Nederlandse stellen. Het is hier fantastisch! Overigens voor wie hier ooit komt een paar aanraders: vis eten bij Dick's Fish en krab bij Crabby Bob. Beiden aan de Highway 19a in Campbell River.
Het is nu 4 juni. We hadden de Ferry naar het vasteland moeten nemen, maar waren 20 minuten te laat. Volgende kans: 8 uur wachten. Duhhh. We staan tot morgenochtend aan zee met zicht op de Rocky Mountains, en nemen de ferrie morgen wel. Lekker wandelen, lezen en de was doen.
Wij groeten u derhalve zeer voor nu. Het is hier f..............!

• 04 Juni 2016 - 23:55

Jos:

O O O had mij de koffers toch laten dragen,zou leuk geweest zijn.
    Geniet ervan.

• 05 Juni 2016 - 08:11

Paul:

Orka's, andere wilde dieren..... Ben benieuwd naar de plaatjes! Bomen en ongewassen mensen vind ik dan weer wat minder interessant. Maar, het klinkt allemaal heel avontuurlijk en de omgeving is ........ Fantastisch! Hou vol!

• 05 Juni 2016 - 09:04

Herma Van Der Wal:

Wat klinkt dit goed zeg! Kan ook zo in een reisgids of zo. Een mens zou er zo achteraan gaan...
    Geniet er van met z'n beiden daar!

• 07 Juni 2016 - 13:48

D.Darneviel:

Pffff, make me jalous!!

Wauw, mooie unieke ervaring!! Geniet, leef, beleef lach en geniet nog veel meer!!

Dag lieve mensen, mooi om jullie zo te mogen volgen.....