Canada4 - Reisverslag uit Vries, Nederland van gerritenmartina - WaarBenJij.nu Canada4 - Reisverslag uit Vries, Nederland van gerritenmartina - WaarBenJij.nu

Canada4

Door: GenM

31 Mei 2016 | Nederland, Vries

In Victoria hadden we toch wat startproblemen. Campings bleken helemaal niet te bestaan of recent te zijn opgeheven, fietsverhuurders waren onvindbaar ondanks twee (!) navigatiesystemen, en de stad staat zo ongeveer de hele dag vol files. We hebben ons maar beperkt tot een rondrit per Dodge. De groeten met Victoria. Langs de zuidwestkust van het eiland omhoog om vervolgens terecht te komen in een gat met de naam Port Renfrew. Met een super camping in de buurt. Gerund door indianen, midden in de natuur met een bos vol heeeele dikke bomen, strand, zee en wild voor de deur. Martina heeft zich in de deuropening geïnstalleerd met een verrekijker en is de hele avond zoet. We mogen maar een nacht blijven, want het wordt weekend. Dan trekken de Canadezen massaal de natuur in. We zetten onze tocht daarom voort naar Tofino waar we op de walvissentoer willen. Hemelsbreed niet heel ver, maar door het gebrek aan wegen meer dan een dag rijden, en misschien wel twee. So what. Het is vakantie.
Onderweg naar de westkust overnachten we op een natuurparkcamping bij Sproak Lake. We zijn nauwelijks tot stilstand gekomen of worden door onze tien Canadese buren uitgenodigd voor het avondeten. Canadezen zijn ongelofelijk aardig. We worden overladen met vragen en tips voor onze verdere reis. De volgende morgen naar de oostkust, naar het dorp met de naam Ucluelet, zeg Joekloelet. Fraaie route, keren en draaien. We gaan hier op de walvistoer.
Ons verblijf in Ucluelet is een succes in alle opzichten. De dag van aankomst heerlijk veel en veel te vet gegeten in een tent genaamd Howley's restaurant. Lekker van hier zeg maar. En tijdens het eten maar tv kijken op liefst 4 verschillende schermen. Alles is hier groot, ook de porties eten. Wij hebben een keer samen gedaan met 1 ontbijt en zaten barstensvol. En niet te vergeten de grote campers dus. Bijgaande foto is heimelijk genomen van onze buren.De volgende dag gevuld met een topwandeling over een wildtrack langs de oceaan, waarbij we zelfs vanaf de kust walvissen konden zien. De middag besteed aan een boottocht langs de kust. Toch wel bijzonder als er een walvis van 15 meter op je afkomt en onder je boot door duikt. De buit: meerdere walvissen, zee-arenden, zeeotters, Californische zeeleeuwen ( dikke luie ruftende kolossen) en een prachtige eilandengroep. En niet te vergeten Martina's topattractie: langs de kust een zwarte berin met drie jongen. Super!
Het plaatsen van foto' s vraagt onze aandacht nog wat. Het overzetten op de iPad is een beetje lastig. We proberen ons leven te beteren. Morgen naar Tofino. Daarna terug naar de oostkust van Vancouver Island. Misschien is deze editie wat snel, maar onze postverzending is afhankelijk van beschikbare WiFi. Maar dat snappen de meesten van jullie zelf wel. Gegroet derhalve. Het gaat ons zeer naar de zin!

• 31 Mei 2016 - 13:07

Jos:

Schrijf maar niet teveel over de dieren vertel maar over de mensen en de wandelingen .
    Daar heb ik genoeg aan

• 31 Mei 2016 - 17:02

Frits En Anita:

Wow wat een belevenissen. We zien jullie zook gaan over prachtig vancouverisland. En die beren, geweldig. Wij behelpen ons wel in normandie, al twee dagen onafgebroken regen. Geniet van jullie super trip. We hebben familie gewaarschuwd dat jullie daar zijn. Groet Frits en Anita

• 04 Juni 2016 - 22:56

Janneke Birza:

Hallo Gerrit en Martina,
    Wat een spectaculaire belevenissen al, na een paar dagen vakantie!! Ik snap dat jullie het naar de zin hebben en jullie zullen ongetwijfeld nog veel boeiende ervaringen kunnen toevoegen de komende weken. Geniet van deze mooie reis en wij houden ons op de hoogte via dit medium!
    Groetjes, Janneke en Rob