Afl. 14 - Reisverslag uit Vries, Nederland van gerritenmartina - WaarBenJij.nu Afl. 14 - Reisverslag uit Vries, Nederland van gerritenmartina - WaarBenJij.nu

Afl. 14

Door: gerritenmartina

06 April 2011 | Nederland, Vries

Afl. 14, 6 april.
Onze laatste aflevering uit den vreemde. De reis zit er bijna op. We gokken er niet op dat we op ons laatste eiland, Ko Ngai, internetverbinding hebben, dus daar komt ie dan. We zijn met een nachtbus van Hua Hin naar Phuket gereisd. Dat was een beetje een gok vanwege het weer. Onderweg controles door het leger, op zoek naar drugskoeriers. We hadden niets deze keer. Bij aankomst in Phuket leek het goed. We konden ons programma op 3 april weer oppakken. Eindelijk naar de tropische eilanden, al was het afwachten hoe ze erbij zouden liggen. Phuket zelf is een beetje een ballentent, met een overdosis aan Russen. Je herkent ze meteen aan hun norse hoofden, hun vrouwen met grote bossen okselhaar en hun poenerige gedrag. Van Phuket zijn we per ferry vervoerd naar het eiland Ko Yao Yai, te midden van zakken uien, kokosnoten, ananassen en Thai. Geen toerist te zien. We bivakkeerden in een hut van riet en bamboe direct aan een wit strand, flink weg van de bewoonde wereld. Er was verder geen westerse sterveling. Van Ko Yao Yai uit was een boottocht langs de eilanden in de buurt goed voor heerlijk zwemmen en snorkelen en een boel mooie foto’s. Ko Yao Yai is zoals gezegd niet erg toeristisch. We ontdekten dat er apen bestaan die zijn getraind in het kokosnoten plukken om ze vervolgens af te staan aan hun baas. We zagen er één achterop de brommer zitten op weg naar zijn werk. Verder zijn hier nog echte rubberplantages. Volgens onze gids voor export naar China. “Condoms, condoms”, zei hij, en wees veelbetekenend naar zijn kruis. Leek ons prima; er zijn al zoveel Chinezen tenslotte. Op het moment dat we dit schrijven, zijn we op het eiland Ko Lanta. We liggen te luieren aan het zwembad van een resort. Dat gaan we nog een poosje volhouden. Over een paar dagen gaan we naar ons laatste station: Ko Ngai. Vandaar varen we naar Trang om vervolgens naar het vliegveld van Krabi te rijden. We hopen dat dat allemaal lukt, want Krabi heeft erg te lijden gehad onder het slechte weer van de laatste tijd. In de buurt zijn zelfs hele spoorbanen verdwenen. Van Krabi vliegen we naar Bangkok (Met Air Asia, mijd die maatschappij als het even kan; je betaalt een vermogen voor elke kilo bagage, gelukkig in bath’s) en vervolgens naar Londen (met Qantas (de maatschappij waar voortdurend technische storingen zijn). Daar moeten we overstappen op KLM (forever!) naar Schiphol. Op 13 april hopen we thuis te komen. Willemien haalt ons van de trein in Assen. Wijzelf moeten nog evalueren. Dat kost wat tijd, want we zijn intussen bijna drie maanden onderweg. Dus geen ontroerende slotwoorden op dit moment. Wel zijn er nog een paar foto’s bijgevoegd. We danken iedereen voor het meelezen/meebeleven van onze reis, voor de waardevolle/waardeloze adviezen en voor de steun in het algemeen. Wij hebben voorlopig maar één woord in voorraad: FANTASTISCH.

• 06 April 2011 - 11:33

Frits En Anita:

Dat klinkt allemaal weer geweldig.
    Zo moet je een reis ook afsluiten, lekker op je rug en genieten van alle moois wat in je hoofd voorbij komt.
    Rust nog even lekker uit, want wij weten een klein beetje hoe heftig actief reizen is.
    Goede terug reis en hopelijk loopt het allemaal zoals jullie gepland hebben.

• 06 April 2011 - 11:34

Akkie:

Snel nog maar even een reactie voordat jullie de internetloze-zone ingaan. Graag willen we live jullie verhalen horen! Het lijkt me ook redelijk dat het een keer ophoudt, anders wordt het contrast met mij, werkende mens, wel erg groot..Hartelijke groeten van Akkie, Leo en de kids!!

• 06 April 2011 - 11:54

Pypke Bewoners:

We hebben jullie reisverslagen met interesse gelezen. Stuurde ze altijd direct door naar huisgenoot W op data b. Wensen jullie een voorspoedige reis terug naar huis. En wat zijn die 3 maanden omgevlogen.
    Groet Grietje

• 06 April 2011 - 16:08

Paul:

Wat een geweldige reis! En steeds zo nipt ontsnapt aan de toorn van Moeder Natuur. Mogelijk toch even een ritueeltje uitvoeren om dat onheil in het oosten te laten. Please?
    Nu nog even een laatste goede week en een veilige thuisreis!!
    Groet van de dames....

• 08 April 2011 - 05:41

Herre59:

Hey luitjes,

Zorg dat je heel en al terug komt, 3 maanden schieten voorbij inderdaad, het gaat jullie goed ook dit laatste stukje.

Tref je wel weer bij de Aldi !! ;))

• 08 April 2011 - 06:33

Jos En Fenny:

Bedankt voor jullie prachtige verslagen.
    We wensen jullie een goede terugreis en hopen elkaar gauw weer te zien.
    Op 13 april komt fam. van Jos aan op Schiphol uit Australie om hier o.a. ons te bezoeken.
    Groeten van ons.

• 12 April 2011 - 13:45

Anita:

Vanmiddag aan de thee - tafel 1 : is Gerrit al terug? Nee, zegt Akkie, 13 april. Oh, dat is vandaag. Jeetje wat is de tijd snel gegaan? Voor jullie ook? Lijkt me erg vreemd om ineens weer in Vries te zijn. Ik hoop dat jullie terugkijken op een onvergetelijke periode (zo te lezen wel). Super!
    Hopelijk snel tot ziens.

Anita

• 12 April 2011 - 19:30

Peter En Tineke:

Hebben met veel plezier jullie verslagen gelezen en ervan genoeten. Ik wilde niet iedere ckjeer schrijven, omdat ik niet zo graag in de openbaarheid wil. Ik hoor anderen alweer gniffelen. Het is echt waar. Heb alle verslagen bewaard. Maar ebn in voor een gebundelde versie. Een fles wijn staat daar sowieso voor klaar. Morgen gaan wij op uitnodiging van m'n zus en zwager nar Beniodorm, want dan vieren ze hun 65e verjaardagen. We zouden anders bij jullie op de stoep hebben geestaan. De bloemen komen later wel. Veel plezier bij jullie thuiskomst. groten