Afl. 13 - Reisverslag uit Vries, Nederland van gerritenmartina - WaarBenJij.nu Afl. 13 - Reisverslag uit Vries, Nederland van gerritenmartina - WaarBenJij.nu

Afl. 13

Door: gerritenmartina

30 Maart 2011 | Nederland, Vries

Afl. 13, 30 maart.
De nachttrein naar van Bangkok naar Chiang Mai is sommigen wel bekend waarschijnlijk. Een verhaal op zich, met van alles te zien onderweg. Niet buiten natuurlijk, maar binnen. Chiang Mai is het bekijken wel waard geweest. De beroemde Doi Suthep tempel is fantastisch. Vanuit deze stad hebben we een tweedaagse trektocht door het bergland gemaakt met een overnachting in een hut bij een bergstam. Een mooie trip met Chan, een zeer deskundige gids met een mooie dosis humor. Chan wist veel van voedsel (men gebruikt hier zo ongeveer alles), van grondbeheer, van vegetatie. Leuk om een papaya te eten zo vers van de boom. De Papongstam maakte er wel een circus van met kinderdansjes en dito liedjes, waarna wij de boer op moesten met “twee emmertjes water halen”. We staan prompt in de hitlijsten alhier. Licht irritant is dat de mensen van alles aan je proberen te slijten waar je werkelijk niets aan hebt. Het kopen ervan is een soort ontwikkelingshulp. Martina zeult een partij onbruikbare rommel mee sinds die tijd. Er waren zelfs meer handelaren dan klanten. Een collega-groep van acht Duitsers werd zelfs belaagd door meer dan dertig (!) verkopers. We hebben de tocht gemaakt met Frits en Anita uit Duiven en vier zowaar sympathieke Duitsers met humor. Zij vonden Louis van Gaal namelijk een lulhannes. Dus dat scheelde een stuk. Onze trekking werd afgesloten met een rit op een heuse olifant. Het leek eerst niks, maar het was interessant hoe de piloot, mahud geheten, zo’n kolos onder controle houdt met wat eenvoudige keelklanken. Intussen balanceert hij op zijn gemakje op de reusachtige kop. Het vlotjevaren op een bamboevlot namen we op de koop toe. Overigens was er in Chiang Mai een heuse aardbeving op de dag van onze aankomst. Laatste attractie in Chiang Mai: de avondbazaar. Martina en Anita uit Duiven streden om de titel “wie koopt de meeste shit”. Martina werd tweede. Frits (jaja, uit Duiven) en Gerrit stonden erbij en keken ernaar. Overigens is die Anita een echte humoriste. Toen we de Doi Suthep wilden betreden en wij mannen van Boeddha onze knieën moesten bedekken, sprak ze de gedenkwaardige tekst: “Frits, het wordt tijd dat je je broek laat zakken”. Hetgeen door Frits gelukkig niet letterlijk werd genomen. Na Chiang Mai was de bedoeling om naar het zuiden te trekken via Surath Tani. Helaas zit de klad er wat in vanwege zware regenval in ons doelgebied. Geen trein, geen vliegtuig, geen boten. Via de reisorganisatie hebben we een aanpassing in het programma gemaakt. We wachten aan de oostkust ten zuiden van Bangkok het weer af in een aangenaam hotel en pikken op 2 april ons programma weer op, tenminste als de weergoden het goedvinden. Even rust bij de stukken, zo sprak de huzaar. Mocht iemand zich ongerust maken: niet nodig. We zijn het noodlot steeds te slim af tot nu toe. Uiteindelijk zijn we ontsnapt aan twee aardbevingen, een tsunami, een cycloon en een overstroming. Hoe we verder gaan, weten we pas vrijdag.

• 30 Maart 2011 - 07:10

Inaenharry:

Dank jullie wel voor het, opnieuw, meebeleven van dit deel van jullie reis. Prachtig!
    Is het ook een goed plan om foto P1050190 te publiceren in "Le Facteur"?
    Hoort het stokje op de voorgrond ook bij de "shit spullen" die Martina heeft aangeschaft?
    Groetjes en een hele mooie voortzetting, Inaenharry.

• 30 Maart 2011 - 08:10

Theo En Wilma:

Wat heerlijk om jullie op zo'n manier te kunnen volgen. We hebben het iedere dag nog wel over jullie. Wij zijn de hele trip nog aan het verwerken omdat we te snel weer aan het werk zijn gegaan. 's Nachts ben ik nog steeds in Thailand...
    We zijn bezig de 2200 foto's te ordenen tot iets compacters zodat we er een mooi reisverslag van kunnen maken.
    Maar goed dat jullie ruim in de tijd zitten anders was het toch wel heel erg dat het zo'n weer is in het zuiden.
    Hoe zou het in Thailand zijn in de regentijd??
    Blijf ons op de hoogte houden.
    Nog veel plezier en veel liefs.
    Theo en Wilma

• 31 Maart 2011 - 17:46

Gieny:

Fijn dat we sinds een paar dagen weer van jullie horen. `t Is ook een eind zwemmen van Nw. Z. naar Thail.
    Het blijft genieten voor jullie en de verhalen zijn leuk en educatief. Je blijft een schoolmeester Gerrit. En Martina, ik twijfel er niet aan dat jij hele leuke en vast zeer nuttige dingen hebt gekocht. Liefs Gieny

• 01 April 2011 - 14:22

Frits En Anita:

snik snik, vanavond voor de tweede keer afscheid genomen van Gerrit en Martina.
    Mede door jullie gezelschap is onze reis onvergetelijk geworden.
    Hoezo humor?
    Vlak Gerrit en Martina niet uit.
    Nog heel veel reis plezier en kom gezond naar huis en wie weet zien we elkaat ooit nog eens weer.

• 01 April 2011 - 18:35

Casper (zoon Van...):

Hallo, Leuk jullie verhalen te lezen en dat jullie een leuke tijd hebben gehad met mijn ouders (Frits en Anita). Ik las net dat jullie vandaag opnieuw afscheid van elkaar hebben genomen.
    Veel plezier nog in jullie mooie reis.

Groeten Casper (zoon van Frits en Anita)

• 02 April 2011 - 15:49

Roelof En Marga:

Wat een geluk hebben jullie aan je gat, dat jullie al deze rampen goed doorstaan, volgens ons kan jullie reis niet meer stuk. Wij hopen dat het weer beter wordt en dat jullie de reis kunnen voortzetten. Wij verheugen ons op nog meer reisverhalen van Gerrit.Groet Roelof en Marga

• 03 April 2011 - 19:42

Rob Birza:

Hoi Gerrit en Martina,
    Als een echte marinier weet jij de natuurlijke vijand steeds te slim af te zijn. Ik had niet anders verwacht. Er is echter nog iets waarover je niet bezorgd hoeft te zijn nl. of ik je berichten wel lees. Dat doe ik iedere keer met veel genoegen en volgens mij beperk je je ook nog tot de waarheid. Ik wens jullie nog veel reisplezier en tot ziens binnenkort in Vries.

• 04 April 2011 - 19:55

Rob:

Het gaat nu wel erg hard.........Doe nog wel ff een verslagje voordat jullie de thuisreis gaan maken.Al met al had ik meer verwacht.....als je de hele dag niks te doen hebt!Je luie aard komt wel erg aan de opervlakte broer.......haha

• 05 April 2011 - 17:59

Theo En Wilma:

Ha gerrit en Martina,

Hier weer een berichtje van jullie favoriete Limburgers....
    Ik kijk elke dag op jullie site of er nog nieuws is. Zitten jullie eindelijk in het zonnige zuiden?
    Ben erg benieuwd.

Groetjes en veel plezier