Canada3 - Reisverslag uit Vries, Nederland van gerritenmartina - WaarBenJij.nu Canada3 - Reisverslag uit Vries, Nederland van gerritenmartina - WaarBenJij.nu

Canada3

Door: GenM

27 Mei 2016 | Nederland, Vries

Vanmiddag, 26 mei aangekomen in Victoria op Vancouver Island. We hebben al het een en ander achter de rug: een lange doch voorspoedige vlucht naar Vancouver met een tussenlanding in Calgary, een half slapeloze nacht in een hotel, het afhalen van onze camper ( niet het afgesproken model maar een bijna nieuwe Dodge met een brulmotor, super dingetje). Eerst neergestreken in Vancouver zelf, bij het Stanleypark, voorraden ingeslagen, een neutje uit de taxfreefles van Martina ingeschonken en even bijgeslapen. Waar het eerst ons plan was om de stad te verkennen, hebben we besloten om dat naar het eind van de trip te verplaatsen. Vandaar dat we vandaag vanaf Horseshoe Bay zijn overgevaren naar Vancouver Island. In Victoria was het even zoeken naar een camping*, maar dat lukte na een klein uur in allerlei files te hebben gestaan. Morgen de stad bezoeken. Wel is dus ons zorgvuldig bedachte plan al naar de vaantjes. Van een Duitse (!) buurman waardevolle tips gekregen. En van een struise Canadese een kortingkaart voor de ferries. Mooi man. We zijn op gang. De Canadezen zijn toffe lui. Vriendelijk en behulpzaam. Hun campers zijn des te idioter. Complete stadsbussen met uitschuifwanden. Doe ons maar een Dodge-je.
* Campings zijn hier sfeerloze pakhuizen voor campers. Ze staan keurig in het gelid, neuzen vooral dezelfde kant op, allemaal aan een dikke kabel voor het elektriek. Bezopen toestand, maar we passen ons aan. Zie foto.

• 28 Mei 2016 - 19:59

Annelies:

Zo,de kop is eraf. Het grote genieten kan beginnen.
    Mooi busje.
    Martina wat ben je weer slim,lekker drankje is altijd een goed idee.

• 28 Mei 2016 - 20:06

Jos:

Veel plezier met de Dodge cq fiat bus en veel foto"s graag xxx